www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

عرضه نرم افزار،کتاب برنامه آموزش های تخصصی فنی و مهندسی معماری عمران مکانیک برق الکترونیک آمار ریاضیات تدوین ویرایش فیلم ویدئو عکس تصویرصوت و...
www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

عرضه نرم افزار،کتاب برنامه آموزش های تخصصی فنی و مهندسی معماری عمران مکانیک برق الکترونیک آمار ریاضیات تدوین ویرایش فیلم ویدئو عکس تصویرصوت و...

طراحی پیشرفته مهندسی معکوس 2012 Geomagic - Studio


امروزه طراحی و ساخت یک محصول در ایران ، هند و چین و بسیاری از کشورهای در حال توسعه ، اغلب به روش مهندسی معکوس انجام می شود ، محصول می تواند یک قطعه یا یک ماشین باشد . در بیشتر موارد ، برای ابعاد برداری از این قطعات ، می توان از ابزارهای اندازه گیری معمولی استفاده نمود . به علت پیشرفت سریع تکنولوژی ، محصولاتی که ارائه می گردند دارای سطوح پیچیده ای هستند ، بنابراین ابزارهای اندازه گیری معمولی ، دیگر نیاز ما را برطرف نمی کنند . از اینرو ، روش های دیگر متداول شده اند . قبل از اینکه توضیحاتی را در مورد نرم افزار Geomagic  ارائه کنیم ، چند نکته را در مورد روش های مختلف اندازه گیری ارائه خواهیم کرد .

همانطور که می دانید ، در حال حاضر، اکثر محصولات صنعتی و غیر صنعتی ، دارای سطوح پیچیده ای می باشند ، که نمی توان با وسایل اندازه گیری معمولی ، ابعاد آنها را استخراج نمود ، در روش قدیمی ، برای ابعاد برداری سه بعدی ، از ابعاد برداری تماسی  Contact Measuring Machines استفاده می شد .


شناسه کالا

نام محصول و توضیحات

حجم

لینک خرید

CAS0497

مهندسی معکوس Geomagic Studio 2012

2 DVD

خرید

CAS0498

مهندسی معکوس Geomagic Studio 2012 x86

1 DVD

خرید

CAS0499

مهندسی معکوس Geomagic Studio 2012 x64

1 DVD

خرید



در این حالت یک یا چند منحنی از مدل ؛ که برای طراحی آن کافی به نظر می رسید ، استخراج شده ، و با کمک آن ، مدل سه بعدی را طراحی می کردند . واضح است که در این روش ؛ اگر به ابعاد دیگری برای اندازه گیری نیاز باشد ، بایستی عمل ابعاد برداری تماسی را بار دیگر انجام داد . در روش جدید که می توان آن را بعنوان یک جهش درروش و تکنولوژی ابعاد برداری سه بعدی یاد نمود ، استفاده از تکنولوژی اندازه گیری نوری اپتیک  Optical Measuring Technique یا همان اصطلاح ابر نقاط می باشد که توسط یک شرکت آلمانی با نام ATOS ، برای اولین بار ارائه گردید . - شاید عده ای کاربردی عملی از آن را در نمایشگاه سبیت 2000 در طراحی و بازگرداندن یک طرح قطعه و ساخت نمونه کاغذی آن با ورقه ورقه های برش داده کاغذ بر روی هم و ارائه نمونه ساخت کپی آن را به صورت فیلم دیده باشند . امروزه این روش در عکاسی و طراحی کپی دندان ، طراحی دندان جایگزین ، ترمیم دندان بسیار استفاده می شود -   ATOS   از دو عدد دوربین دیجیتال با تفکیک بالا بهره می برد و توانایی نمایش وضعیت های کارکرد و ابعاد برداری را به طور همزمان ، در حین عملیات ابعاد برداری ، در اختیار سیستم قرار می دهد. هم اکنون چند شرکت در ایران این دوربین را خریداری نموده و خدمات خود را ارائه می دهند . البته دوربین های مربوط به شرکت های دیگری نیز وارد بازار ایران شده است که دارای عملکرد مشابه ای می باشند .

نرم افزار Geomagic  قابلیت استفاده ازتکنیک  ابر نقاط را به طور کامل پشتیبانی می نماید که بیان کننده قدرت این نرم افزار در طراحی مدل های پیچیده و دقیق می باشد . خوبی این روش این است که چون از کل قطعه، ابر نقاط استخراج شده ، بنابراین در حین طراحی مدل ، می توان آن را با ابر نقاط قطعه مقایسه نموده و موارد اختلاف را شناسایی کرده و سپس آن را اصلاح کرد.


 نرم افزار Geomagic   ، یکی از قوی ترین نرم افزارهای پردازش ابر نقاط می باشد . با استفاده از این نرم افزار و ابزارهای آن می توان خیلی سریع ، ابر نقاط مدل پیچیده را به سطح با کیفیت بالا تبدیل نمود . در این کتاب طریقه طراحی و مدلسازی مدل های ابر نقاط را شرح خواهیم داد . نکته جالب توجه ای را که بایستی عنوان نمود این است که تا پایان عملیات طراحی ، نیازی به استفاده از ابزارهای اندازه گیری نمی باشد . زیرا تمام اندازه ها ی مورد نیاز را می توان از فایل ابرنقاط استخراج کرد . برای اینکه شما یک دید کلی در مورد روش کار داشته باشید ، فرایند طراحی و ساخت یک قطعه را توضیح می دهیم . ابتدا یک نمونه ساخته شده به شما ارائه می گردد . در مرحله بعد شما بایستی این قطعه را به یکی از شرکت هایی که در زمینه استخراج ابر نقاط ازیک قطعه موجود ، فعالیت دارند ارائه نمایید . بعد از دریافت فایل ابر نقاط ، شما بایستی با استفاده از  یکی نرم افزارهای پردازش ابر نقاط مانند Geomagic   شروع به طراحی نموده و مدل ابر نقاط را به سطوح تبدیل نمایید .





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد