www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

عرضه نرم افزار،کتاب برنامه آموزش های تخصصی فنی و مهندسی معماری عمران مکانیک برق الکترونیک آمار ریاضیات تدوین ویرایش فیلم ویدئو عکس تصویرصوت و...
www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

عرضه نرم افزار،کتاب برنامه آموزش های تخصصی فنی و مهندسی معماری عمران مکانیک برق الکترونیک آمار ریاضیات تدوین ویرایش فیلم ویدئو عکس تصویرصوت و...

مهمترین و بهترین نرم افزار مهندسی مکانیک چیست ؟ مقایسه CATIA Autodesk Inventor SolidWorks NX Pro/Engineer

به عنوان یک مهندس مکانیک از چه نرم افزاری استفاده کنید؟

بسیاری از مهندسان مهندسین مهندس های مکانیک گرایش ساخت و تولید ، طراحی جامدات ، حرارت و سیالات ، جوشکاری ، قالب سازی ، اتومکانیک ، مکانیک خودرو ، کشتی ، هوافضا ، تاسیسات این سوال را دارند که چه نرم افزاری را یاد بگیرند؟بسیاری از مهندسان مهندسین مهندس های مکانیک گرایش ساخت و تولید ، طراحی جامدات ، حرارت و سیالات ، جوشکاری ، قالب سازی ، اتومکانیک ، مکانیک خودرو ، کشتی ، هوافضا ، تاسیسات این سوال را دارند که چه نرم افزاری را یاد بگیرند؟  با چه نرم افزاری شروع بکار کنند ؟  متاسفانه سایت های مرجع به صورت تخصصی و قاطع در کشور وجود ندارد . از طرفی با جستجو در اینترنت به کلماتی بسیار دور از مهندسی و علم برخورد می کنیم مانند توپسه ، ترکونده ، هلو ، مثل پنیر می برد ، کاربیست ، مثل موم نرم ، هیچی چیزی مثل نمیشه .. سوالی که به آن باید فکر کرد این است مهندس مکانیک چه کاری باید انجام دهد و وسیله آن چیست؟ مهندس مکانیک باید قطعه تولید کند یا تعمیر کند یا بسازد نه آنکه طراحی و نقاشی کند ، مهندس مکانیک نقاش و رسم کننده و بایگانی نقشه نیست بلکه تولید کننده قطعه جامد صلب ، دستگاه و ماشین است بنابراین باید بر نرم افزاری تاکید نمود که در درجه اول CAM باشد و با آن تولید کرد ، در درجه دوم CAE باشد که با آن تحلیل نمود ، در درجه سوم CAD هم داشته باشد که طراحی را به صورت نقاشی و سند هم داشته باشید . بنابراین بدترین نرم افزار برای مهندسی مکانیک نرم افزار اتوکد AutoCAD و اینونتور Inventor است . با جستجوی اتودسک اینونتور یا اتوکد مخترع در این وبلاگ این نرم افزار را بهتر بشناسید . بهترین نرم افزار و اولین نرم افزار مهندسی مکانیک کتیا CATIA  مخفف Computer Aided Three-Dimensional Interactive Application طراحی و تحلیل و تولید سه بعدی عملیاتی وموثر توسط کامپیوتر می باشد. در جایی دیدم سالیدورک را با کتیا مقایسه نموده اند ؟! سالیدورک جزئی از کتیا است که برای کارهای سریع تر و ساده تر مهندسین صنایع ، مرور نقشه مدیریت صنعتی و.. طراحی سریع قطعات معمولی ، .. استفاده می شود . نرم افزار دوم پرو اینجینیر Pro/ENGINEER و نرم افزار سوم زیمنس ان ایکس Siemens NX می باشد که در سالهای اخیر به رتبه دوم دست یافته است . چقدر خوب بود که مانند کشور آمریکا فرانسه ژاپن، چین و روسیه استاندارد می گردید که تمام مهندسین مکانیک در دانشگاه همه یکدست حتما نرم افزار کتیا  CATIA را فرا بگیرند.

دلایل معرفی نرم افزار کتیا به عنوان نرم افزار اصلی مهندسی مکانیک :

  

 

·         اولین و با تجربه ترین نرم افزار جامع مهندسی مکانیک با پایه CAD/CAM/CAE

·         بیشترین مصرف در صنعت کشور و صنعت جهان و مراکز علمی و آموزشی

·         داشتن بیشترین ابزارها ، محیطها ی کاری ، قابلیت های متنوع در مهندسی مکانیک حتی ارگونومی

·         امکان تحلیل در خود نرم افزار ، تحلیل بیشتر به کمک ابزارهای اضافه ، برنامه های همکار

·         بیشترین همکاری با دیگر نرم افزارها ، به صورت ابزار اضافه ، ورود و خروج فرمت فایل ها

·         محیط استاندارد و ابزارهای استاندارد ، با یادگیری آن از نرم افزارهای مشابه نیز می توان استفاده نمود

·         نرم افزارهای مشابه سالیدورک ، آباکیوس ، زیمنس ان ایکس ، سالید ادج ، اینونتور ، پرو اینجینیر..

·         SolidWors , ABAQUS , Siemens NX , SolidEdge , Inventor محیط ابزار مشابه مانند اکسترود اسکچ

نکات مهم و برجسته ای که به آن باید توجه نمود :

نرم افزار یونیگرافیک که به اختصار UG نامیده می شود در سال 1969 فقط برای ساخت و تولید توسط کامپیوتر CAM برای ماشین های تراش تهیه گردید و بسیار ابتدایی و در حد فرمان های ساده بوده است .

نرم افزارCATIA کتیا اولین نرم افزار جامع مهندسی مکانیک CAD/CAM/CAE طراحی ، تحلیل و ساخت و تولید قطعات مکانیکی توسط کامپیوتر می باشد . در سال 1981 با همکاری با IBM عرضه آن را همگانی نمود . پیشرفت این نرم افزار به دو دلیل بوده است اول این نرم افزار تحت حمایت و سرمایه دولت فرانسه فعالیت خود را با همکاری دانشمندان اروپایی شروع نمود . دوم فرانسه و شرکت های هواپیمایی اروپایی به ترتیب از آن استفاده نمودند ، صنایع هوافضای فرانسه ، صنایع هوا فضای انگلیس ، شرکت ساب سوئد ، فویکر هلند ، .. اعضاء گروه ایرباس ، داسو سازنده میراژ .. و سپس سریعآ توسط کشورهای بلوک شرق ، ژاپن و چین و.. مورد استفاده قرار گرفت .

شرکت پرو اینجینیرPro/ENGINEER در آمریکا دومین عرضه کننده نرم افزار جامع مهندسی مکانیک CAD/CAM/CAE بود که به دلیل اشکالات و نواقصی عرضه آن در سال 1987  با تاخیر نسبت به کتیا CATIA با عث شد علاوه بر از دست دادن بازار مصرف اروپا و شرکت های بسیاری ، حتی در خود آمریکا نیز برخی شرکت ها را به رقیب کتیا واگذار نمود .

تفاوت بین پروانجینیر و کتیا ، شرکت کتیا با تاثیر از صنعت پیشرفته در اروپا فرجینگ فرمینگ و پرس به وجود آمد و اولویت آن طراحی ابعادی ، تولید توسط پرس و تراش های پرکاربرد ساده بود . پرو اینجینیر نیز بر طراحی ابعادی سه بعدی تکیه دارد اما روش کاری پرو اینجینیر معادلات خط و پارامتری می باشد ، این توانایی تولید پوسته ها و طراحی های پیشرفته سطوح و تراشکاری تولید آن توسط ماشین کاری فرز را بسیار بهتر انجام می دهد . به بیانی ساده تر برای مهندسین مکانیک ، در ساخت یک قطعه فرضاً پای مصنوعی از چوب تکه برداری ، فرزکاری توسط نرم افزار کتیا برداشتن یا کندن تکه های مربع مستطیل و در پایان ایجاد یک پای مصنوعی می باشد که چندان ضریف نبوده نیاز به پرداخت دارد . در پرو اینجینیر شکل به صورت یک منحنی فرزکاری منظم و پیوسته می گردد به صورتیکه تیغه فرز در طول منحنی خط حرکت می کند . کتیا بر پایه تولید پرس و قالب با تحلیل تنش و کرنش و پرواینجینیر با تاکید بر تولید به وسیله ماشن های کنترل عددی NC در تولید یکسان با تعداد بالای طراحی های پیچیده مانند ملخ هواپیما بوده است . امروزه به دلیل توسعه هر دو نرم افزار تفاوت پایه برنامه بسیار سخت قابل مشاهده می باشد.

سالیدورک SolidWorks  در سال 1993 توسط MIT  به قیمت 1 میلیون دلار به شرکت Dassault  سفارش داده شد . MIT یا همان داشگاه صنعت و تکنولوژی ماساچوست – مثل علم و صنعت امیرکبیر -  برای آموزش ، طراحی سریع خود نیازمند نرم افزاری سریعتر ، ساده تر ، در کاربرد و توانایی کمتر ، در کل خوشدست بود. سفارش ساخت این نرم افزار به گروه دازالت سیستم و کتیا نمایندگی آمریکا بوستن داده شد و به این ترتیب سالیدورک متولد شد که در پروژه هواپیمای کنکورد نیز استفاده گردید .

شرکت اتودسک برای رسم نقشه های جغرافیایی در سال 1977 به وجود آمد و نام آن خروجی ترسیمی نقشه یا رسام طراحی .. همچین چیزی نامیده می شد . در سال 1979 تحولی یافته به آن رسم کامپیوتری ، میکرو کامپیوتری MicroCAD گفته می شد که همچنان فقط رسم و نقشه کپی و چاپ آنها را شامل می شد ؛ در واقع یک نرم افزار اداری بود که توسط شرکت ها استفاده می گردید.اولین نرم افزار طراحی واقعی اتوکد در سال 1982 به وجود آمد. در سال 2010 این شرکت تحولات چشمگیری نظیر خرید ، قرارداد همکاری با دیگر شرکت ها .. استودیو مکس ، مایا ، اتوکد عمران Civil  با همکاری ESRI ArcMap و.. را عرضه نمود ، اما همچنان بیشتر نرم افزار کد طراحی می باشد.

در پایان یونی گرافیک NX  Unigraphics   ، این نرم افزار ابتدا فقط نرم افزار فرمان دهنده برای تولید CAM بوده و طراحی را شامل نمی گردید . در سال 1973 با شرکت ماشین و تکنولوژی آدامز ، شرکت تحلیل MSC  همکاری و تا اندازه ای توسعه یافت . در سال 1976 توسط شرکت هواپیما سازی مک دانل داگلاس تولید کننده هواپیماهای MD ، جنگنده اف 14 و.. خریداری شد و اولین نرم افزار واقعی آن با نام UniSolids V1.0 درسال 1983 دو سال بعد از کتیا  عرضه شد .در سال 1991 جنرال موتورز نیز در این شرکت نرم افزار سرمایه گذاری نمود . در سال 1996اولین نرم افزار جامع مهندسی مکانیک با نام Unigraphics V11  عرضه و به تعداد بسیاری در سطح جهان فروخته شد . دلیل فروش آن ارزانتر بودن نسبت به کتیا و پروانجینیر بوده است . در سال 2002 با اتحاد با شرکت I-DEAS نرم افزار NX متولد شد . در سال 2007 شرکت زیمنس که خود نرم افزاری به مانند سالیدورک SolidEdge  را طراحی و استفاده می نمود با خریداری نمودن این شرکت نرم افزاری جدید خوشدست و ساده مانند سالیدورک با توجه به ساخت و تولید به مانند کتیا ، قابلیت استفاده با ماشین های فرز و تولید CAM به مانند SolidEdge  .. با نام Siemens NX عرضه نمود .


دانلود نرم افزار کتیا کاملا مجانی ، می توانید برای حمایت از وبلاگ مبلغی به حساب وبلاگ واریز نمایید.

موفق باشید :


کتیا نسخه 5 ویرایش 17 سیستم 32 بیتی ، قابل نصب در ویندوز Windows 2000,XP , Vista , 7seven 32-64Bit

Download This Links  لینک های دانلود کاملا آزاد و بدون پسورد هستند :

CATIA v5 r17_Crack راهنمای نصب و کرک برنامه 


CATIA v5 r17.part01.exe
CATIA v5 r17.part02.rar
CATIA v5 r17.part03.rar
CATIA v5 r17.part04.rar
CATIA v5 r17.part05.rar
CATIA v5 r17.part06.rar
CATIA v5 r17.part07.rar
CATIA v5 r17.part08.rar
CATIA v5 r17.part09.rar
CATIA v5 r17.part10.rar


یکی ار بهترین منابع راهنمای خود نرم افزار است . بیشتر نسخه کتیا های موجود در بازار بدون داکیومنت راهنما است . شما می توانید از لینکهای زیر ، راهنما هلپ و داکیومنت این نسخه را دانلود و بر روی نرم افزار نصب نمایید. بعد از نصب راهنما و آموزش اصلی نرم افزار طراحی قطعه ماشین کاری پنوماتیک ارگونومی قالب جوشکاری اسمبلی و.. به انگلیسی و با عکس و تصویر در خود نرم افزار در دسترس خواهد بود . 


CATIA v5 r17 Document.part1.exe
CATIA v5 r17 Document.part2.rar


کتیا ابزارهای بسیاری برای طراحی و نرم افزارهای دیگر دارد ، تعدادی از آنها را در این وبلاگ برای دانلود قرار خواهم داد با جستجوی عبارت for CATIA در این وبلاگ آنها را دانلود و استفاده نمایید. 

نظرات 11 + ارسال نظر
احسان 6 خرداد 1396 ساعت 15:24

با سلام و احترام
من به تازگی مدرک فوق لیسانس اقتصاد گرفتم. ولی از شرایط بازار کار این رشته ناراضی ام.
سوال من از شما این است که با توجه به اینکه رشته تحصیلی من مهندسی نبوده، و حتی در دوره دبیرستان هم رشته علوم انسانی بودم و پایه ریاضی ضعیفی دارم، آیا میتوانم نرم افزار کتیا رو به طور کامل یاد بگیرم؟
یا اینکه یادگیری کتیا به عنوان پیش نیاز به دانستن دروسی مثل ریاضی پیشرفته و مقاومت مصالح نیاز داره؟
و سوال دوم من این است که این نرم افزار کدام مباحث ریاضی را لازم دارد؟ (مثلا مثلثات یا ماتریس ها و ...)

نرم افزار دارای روابط مهندسی و حل ریاضی نیست. شما محاسبات یک طرح را جداگانه انجام می دهید و کتیا فقط مداد و خطکش رسم است. غلط هم رسمکنید اشتباه هم طراحی کنید هیچ مشکلی پیش نمی آید. برای طراحی بهتر و استفاده خوب از کتیا نماهای سه بعدی و گسترش در ورقکاری بسیار خوب است.

عرفان 18 بهمن 1395 ساعت 16:01

با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون...
من هم دنبال یادگیری نرم افزار طراحی مهندسی هستم..اما نمیدونم کدوم رو یاد بگیرم و کدوم نرمافزار فقط در طراحی ابزار بیشتری در اختیار میگذاره و حرفه ای تر هست؟البته منظورم از طراحی >طراحی مهندسی یک قطعه هست که قراره توسط ماشین کنترل عددی ساخته بشه..
من با کتیا کمی کار کردم اما فیلم های اینونبور رو میبینم گویا طراحی حرفه ای تری داره...
تشکز

مهم این است که یک نرم افزار را حرفه ای بشوید. مثلا وقتی اینونتور یاد گرفتید ... یکی پیدا می شود میگوید سالیدورک بهتر است.. بگویید من نقشه طراحی کدگیری را با همین انجام میدهم . چون اگر به حرف هرکی شما بخواهید گوش بدهید برای رفتن به سرکارتون هر روز باید یک مدل ماشین عوض کنید... استاد رئیس شرکت این و ان نقشه و جی کد می خواهند .. این که شما چه نرم افزاری را وارد هستید چرا 2تا پس چند تا؟ سرکار نرویید. همین انونتور را تا دکتری بالا برو...

امین 6 مرداد 1395 ساعت 07:51

سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک تبدیل انرژی هستم
تا بحال با هیچ نرم افزار مهندسی کار نکردم و با محیطشون آشنا نیستم الآن برای یه پروژم به مشکل خوردم و مثلا نیاز دارم یه سکو با سه درجه آزادی طراحی کنم که بتونه فلان قدر وزن رو تحمل بکنه با بار استاتیکی و دینامیکی مشخص
به نظر شما برای این منظور کتیا بهتره یا سالید چون نقشه ساخت و ظاهرش رو هم میخوام
بچه هز میگر سالید راحت تره چون تا بحال با نرم افزاری کار نکردی ولی خب نرم افزاری میخوام که جواب نیاز هام رو بده
ممنون میشم راهنماییم کنید
با تشکر

سلام ، هر دو خوب هستند و در هر دو می توان این تحلیل و شبیه سازی را انجام داد. البته بیشتر این تحلیل ها را در آدامز انجام می دهند MSC ADAMS چون با محیط های مکانیک و طراحی آشنا نیستید بهتر و راحت تر این است که با سالیدورگ آغاز کنید . موفق باشید.

s.s 14 اردیبهشت 1395 ساعت 19:54

با سلام
نرم افزارهای سالید و کتیا محیط تحلیلی شان در چه حد است؟
با کدام یک سریع تر میتوان وارد کار شد زیرا من لیسانسم را گرفته و سربازیم تمام شده و می خواهم سریع تر وارد بازارکار شوم؟

تحلیل در هر دو یکی است . به دلیل سهولت کار با سالیدورک و داشتن ابزارها در یک محیط سالیدورک برای اولین آموزش و سریع جلو رفتن مناسب تر است . ولی هیچ کدام عامل موثر برای بازار کار نیستند زیرا اولا چیزی در کشور طراحی نمی شود و ما مونتاژکار هستیم حالا شما می خواهید دروغ های تلویزیون را باورکن یا حقیقت را ببین . دوم وقتی عده ای دارای سهمیه قانونی مصوب و پارتی غیر قابل تصور هستند شما باید برید ته صف.. . سوم برای کار با حداقل دستمزد وزارت کار به زودی آشنا می شوید..یعنی اینکه اسمت مهندس است شاید امضائ مهندسی و کارهای مهندسی هم بکنی و لی حقوقت حداقل کارگری و بیمه ات هم حداقل رد نشود.

محمد 2 آبان 1394 ساعت 01:45

باسلام,بنده لیسانس ماشبن ابزاردارم,میخاهم بتنونم علاوه برطراحی,تحلیل جامدات.سیلات دینامیک راهم انجام داد.ولی نمیدونم که ایا ثینامیک وسیلات رامیتوان درکتیاانجام داد.وکارباوایرکات رادارد

والله چه عرض کنم ؟! ما چیزی به نام طراحی سیالات یا برش سیالات نداریم یا شما مفهوم سیالات را متوجه نشدید یا سواد ما نمیکشه به شما راهنمایی کنیم . چیزی که من میدونم این است که طراحی در رشته طراحی جامدات یا حرارت و سیالات یا برش وایرکات یا هر چیز دیگر روی اجسام صلب جامد صورت میگیرد و کتیا همه را پوشش میدهد. اما تحلیل های داخلی کتیا در حد استاتیک الاستیک و پلاستیک است و حرکت سیالات مانند مایعات و گازها و موتورجت یا آئرو دینامیک باید در نرم افزارهای پیشرفته تحلیلی انجام داد. وایرکات یا واترکات یا پلاسما یا ای دی ام همه جسم جامد را برش میدهند و با کتیا می توان جی کدهای لازم ماشین را استخراج کرد. موفق باشید.

علیرضا ولیخانی 22 مرداد 1394 ساعت 00:42

دوست عزیزم سلام
ممنون از معرفی نرم افزار کتیا اما لازم به عرضتون برسونم شما به صورت یکجانبه و از روی تعصب داری انقدر از کتیا تعریف و تمجید میکنین. شما حتما نرم افزار پرو اینجینیر رو نمیشناسی چون کتیا در زمینه تحلیل و ساخت حرف زیادی واسه گفتن نداره و یه اسمبل ساده تو کتیا انقدر آدمو خسته میکنه که انگار یه تریلی از روی آدم د شده.شما بهتره در مورد نرم افزار های دیگه بیشتر تحقیق کنی چون خود آقای دکتر جمشیدی که خودش مدرس این نرم افزار هاست دو نرم افزاری که شما میگین رتبه دوم رو داره خیلی قویتر پر کاربرد تر و رووون تر از کتیا توصیف کردن

آقای جمشیدی خودشون نویسنده نیستند و کتاب محصول زحمت نویسنده دوم هستند. آقای جمشیدی لیسانس مهندسی پزشکی فوق سینماتیک .. رشته ای که مقاومت مطالح و دینامیک پاس نمی کنند طراحی ندارند هستند . شما دکتر جمشیدی ایرانی را نمی شناسید بعد از پرو اینجینییر صحبت می کنید؟ یکی از سوابق دکتر جمشیدی که صفحه اول کتاب اورده مدرس طراحی برای تیم طراحی خودرو موتور دیزل ملی بوده ..نتیجه را هم همه می دانیم . کاپیتان میر آفتاب مهندس مکانیک و خلبان آزمایشگر متخصص هلیکوپتر های میل و توپولف که نیست..

یش 12 مرداد 1394 ساعت 19:03 http://ssaadad.com

وقتی از اینونتور استفاده نکردی زر مفت نزن بهترین نرم افزار تو cadاینونتوره من شخصا به همه نرم افزارا مسلطم و بهترین تو cad اینونتوره تو camپاورمیل و مسترکم cae اباکوس وانسیس و بدترین نرم افزار برای طراحی کتیاس

کتیا هم طراحی کد کامل دارد. هم جی کد میدهد بهتر از پاورمیل چون خراطی هم دارد در حالیکه پاور میل میللر فرز است و البته خلاصه آباکیوس برای تحلیل در کتیا است. و چون هردو متعلق به یک شرکت هستند با هم همکاری خوبی دارند. شما که طرفدار اینونتور هستی ابزار ورق کاری 2012 اینونتور کپی کتیا 5 سال 2005 است برو ببین .

آرش 22 اسفند 1393 ساعت 19:43

سلام

تشکر از مطالب مفید شما

لطفا در مورد بازار کارکتیا توضیح دهید . خواهش میکنم توضیح کلی نباشد و لطفا با مثال های واقعی نیاز بازار کار و درامد ان را توضیح دهید چون درصورتیکه توضیحات شما منجر به خوب بودن و درامد زا بودن این نرم افزار باشد باعث خواهد شد حداقل بنده ( شاید هم خیلی از دوستانی که این متن را خواهند خواند ) وقت و انرژی و هزینه برای یادگیری تخصصی این نرم افزار بگذارند .

بنده لیسانس مکانیک هستم و نرم افزار کتیا را در حد مقدماتی اموزش دیده ام اما مشکل من این هست که دیدی و دورنمایی از بازار کار این نرم افزار ندارم .

ایا بعد از یادگیری کتیا باید بصورت حقوق بگیر استخدام شرکتی شوم یا معمولا کتیا کاران حرفه ای بصورت خصوصی پروژه میگیرند ؟ لطفا تا حدی که اطلاع در این زمینه دارید بصورت مثال های واقعی توضیح دهید

خیلی ممنون از فرصتی که برای پاسخ دهی میگذارید.

ارادتمند شما - آرش

سلام . خلاصه یک مهندس مکانیک اگر قصد کار داشته باشد لیسانس امتیاز نیست ، درجه 3 بتواند با کتیا قطعه طراحی و کد تراش یا قالب ریخته گری برای تولید بسیازد. مهندس درجه دو بتواند با کتیا طراحی پیشرفته پوسته ها و بدنه و پروفیل نموده و تولید ورق کاری یا تولید جوشکاری را انجام دهد. درجه 1 بتواند علاوه بر موارد قبل تحلیل های لازم در موارد خیلی مدرن و حساس با کتیا . آباکیوس انجام دهد. کتیا همه کاری می کند و با یادگیری آن می توانید سریع دیگر نرم افزارها را نیز بکار بگیرید. درجه 3 مثل تولید موتور یا قالب یا مثل قالب های پلاستیک کاچیران مثل تراش سوپاپ و پیستون . درجه دو مثل کولرهای هوا ، بدنه خودرو ، میزو صندلی، لوازم خانگی . درجه 1 قالب تزیق پلاستیک مانند شیر لوازم آب و گاز و.. طراحی شکل دهی با نورد پرس سنگین مانند بدنه شاسی خودرو ، اکسل ، دنده ها چون به پرس چند مرحله ای و نورد گرم احتیاج دارد. در غیر اینصورت نمی توانی برای خودت کار کنی و توی کارخانه هم مثل مهندس علاف ها باید بچرخی فقط برای ظاهر با حقوق ناچیز بدون اضافه کاری و.. کسی که چنین تخصصی دارد می تواند خودش یا با کسی دیگر از کارگاه کوچک تراش یا دفتر طراحی شروع و به کارخانجات بسیار بزرگ ترقی کند. برای کسی که یک نورد بلبرینگ رینگ شما توربین هاب بزرگ را در نظر بگیر تحلیل و شبیه سازی حرکتی کند قیمت نمی توان گذاشت. اکثر مهندسین ما فقط خط در کتیا می کشند که ارزش پرینت هم ندارد. من در تعطیلات فیلم های ریخته گری جوشکاری نورد پرس و.. میگذارم همه حرفه ای ها حال کنند. صفحه اول را ببینید

meysam 20 دی 1393 ساعت 02:07 http://Gravatar.com

سلام خسته نباشید من مدرک مهندسی مکانیک جامدات دارم اما نمیدونم از کجا نرم افزار کتیا رو شروع کنم در سطح خیلی ابتدایی بلدم دوست دارم تمامی ماژول های کتیا رو یاد بگیرم ممنون میشم راهنماییم کنید کلاس اموزشی برم یا همین پکیج های اموزشی کفایت میکنه اصلا کلاس اموزشی قوی در تهران وجود داره اگه هست میشه شماره ای یا کسی رو معرفی کنیدd

سلام ، واقعیت امر آنهایی که به کتیا مسلط و حرفه ای هستند انجام پروژه آنقدر نون دارد که آموزش نمی دهند و بیشتر این کلاس ها و دوره ها حرفه ای نیستند. متخصصین کتیا قبلا ها 12 جلد پارسیان قدیم ، آموزش عرضه کرده اند که امروزه با عناوین جدید مختلف آموزش فارسی موجود است . کتاب آموزش نشر ناقوس از همه کتابها بهتر و کاملتر است . آموزش پرفسور کتیا خارجی هم چیز خوبی است. در کل اگر می خواهی یاد بگیری منابع را تهیه کن و خودت کارکن و برای خودت پروژه ای انجام بده مثل یک ماشین آرمیچری ، قطار بخار و .. از همه بهتر جواب می دهد . ما منابع را می فروشیم و به روی چشم تعداد زیادی پروژه فایل نمونه کتیا هم برای مهندسان مکانیک عزیز منتشر می کنیم مجانی دانلود کنید.

مسعود زنگارکی 11 دی 1393 ساعت 14:44

سلام، از مطالب ازرنده تان سپاسگزاری میکنم، اجر شما با ایزد منان!
مهندس بنده در زمینه طراحی گرافیک فعالیت دارم آیا با مدرک دیپلم ریاضی میتوان
وارد مقوله طراحی و کار با کتیا شد؟
قبلا از راهنمایی و مساعدت شما قدردانی مینماید.

سلام ، کاربر کامپیوتر یا اپراتور کامپیوتر بودن هیچ ربطی به مدرک تحصیلی ندارد. البته اگر تحصیلات شخصی در رابطه با ریاضیات و علوم پایه باشد خوب است و لی نرم افزار نیاز به تخصص ندارد و نرم افزار به کسی تخصص هم نمی دهد و هر کسی می تواند کار با نرم افزار و کامپیوتر و دوچرخه سواری را یاد بگیرد. اما کسی که می خواهد طراحی را بر اساس اصول مهندسی انجام دهد اول بهتر است اصول فنی نقشه کشی و دستگاه های مکانیک را فرا بگیرد بعد به جای استفاده از مداد و خطکش توسط کامپیوتر طراحی کند. اگر شما از طراحی مقصود طراحی های سه بعدی باشد نه طراحی سه بعدی مکانیک می توانید از اتودسک اینونتور یا استودیو مکس استفاده کنید که بسیار بهتر و گسترده تر است و موارد مهندسی مکانیک آن حذف شده. به عنوان مثال در کتیا جنس مواد آلیاژهای فولاد است و مشخصات آن تحلیل های خم شدن فلز است اما در استودیو مکس مواد یعنی طرح و جلوه مانند نمای سنگ یا آهن استیل یا چوبی و.. که در طراحی سه بعدی زیباتر است .

mohammad karimi 12 آذر 1393 ساعت 22:25

سلام من یه مشکل دارم .من خودم هم با کتیا کار کردم و هم با سالید ورک و تا جایی که کارمو را بندازه از هردوشون بلدم.
من بایکی از دوستام بحثمون شد . من می گفتم که کتیا خیلی بهتر از سالید ورک می مونه اما اون با حرف من مخالفه . لطفا میشه هردومون رو روشن کنین. ممنون.

وقتی کتیا متولد شد با رم 64 مگابایت و پایین تر نمی شد همه محیط ها را با هم باز کرد بخش به بخش و قسمت بندی کردند . اما بعد که خواستند سالیدورک را بسازند همه این چند محیط کتیا را در یک میزکاری با گرافیک گویاتر کلا راحتر قرار دادند. اما سالیدورک هنوز مثل کتیا کامل نیست کم کم به سالیدورک ورق کاری ، سازه ، جوشکاری ، قالب سازی .. دارد اضافه می شود در سال 2013 قالب سازی به آن اضافه شده ولی هنوز مثل کتیا جی کد نمی دهد و ابر نقاط مهندسی معکوس ندارد و.. بنابراین حرفه ای ها که کارهای خیلی تخصصی تر می کنند مجبورند به محیط خشک تر کتیا برگردند. بین این دو نرم افزار سالیدورک قشنگ تر و راحت تر است ولی کتیا بهتر و کامل تر است . هر نرم افزاری خوبی ها و بدی هایی دارد ، در شرایط مختلف و فعالیت های مختلف هم متفاوت هستند ما اینجا هیچ بحثی در برتری نرم افزاری با نرم افزار دیگر نداریم . ولی برای یادگیری و پایه کتیا استفاده می شود به دلیل اینکه اولا کلیات را آموزش می دهد دوم شما بسته به کار خود می توانید تخصصی محیط خاصی از آن را بیشتر کار و استفاده کنید. اگر شما طراحی ساده قالب ورقکاری جوشکاری انجام می دهید خوب سالیدورک تمام این کارها را مانند کتیا در محیط راحت تر انجام می دهد سالیدورک بهتر است اما اگر شما نیازمند استخراج جی کد برای ساخت این قالب یا ساخت قالب از اسکن ابر نقاط قطعه هستید باید از کتیا استفاده کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد