www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

عرضه نرم افزار،کتاب برنامه آموزش های تخصصی فنی و مهندسی معماری عمران مکانیک برق الکترونیک آمار ریاضیات تدوین ویرایش فیلم ویدئو عکس تصویرصوت و...
www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

عرضه نرم افزار،کتاب برنامه آموزش های تخصصی فنی و مهندسی معماری عمران مکانیک برق الکترونیک آمار ریاضیات تدوین ویرایش فیلم ویدئو عکس تصویرصوت و...

آزمایشگاه الکترونیک و برق LabVIEW 8.5


در باره 8.5 LabVIEW مخصوص ویندوز
در باره این برنامه گفته شده که یکی از برنامه های مهندسی برق و الکترونیک و طرح و نقشه کشی مدار الکترونیک است . بسیاری از سوالات در مورد آن بی جواب مانده است . این برنامه چه تفاوتی با برنامه AutoCAD Electrical یا برنامه EPlan دارد. این برنامه در چه تخصصی است ؟ نقشه کشی و طراحی ، سیستمهای برق صنعتی و سیم کشی ، نیروگاه ها و تاسیسات برق و انتقال برق؟ واقعیت این است که این نرم افزار هنوز در ایران ناشناخته مانده است زیرا این نرم افزار یک نرم افزار تخصصی برق و الکتریک نیست و گرچه این برنامه ابزار های نقشه کشی و سمبل های الکترونیک را نیز دارد و این خدمات را ارائه می دهد اما این برنامه یک برنامه تخصصی نقشه کشی و طراحی مدار الکترونیک نیز نیست.
این برنامه برای تاسیسات و نیروگاه ها و مهندسی برق قدرت ، تولید و انتقال و سیستمهای تولید مکانیزه و اتوماسیون نیز کاربرد دارد و به همین دلیل اشتباه برداشت شده که این برنامه تخصص سیم کشی و انتقال و شبکه توزیع برق را طراحی و شبیه سازی می کند.حال در یک جمله به همه مهندسین برق درباره این نرم افزار توضیح می دهیم .
  


نرم افزار LabVIEW نرم افزار تخصصی مخابرات و کاربرد آن در سیستم های کنترل بیسیم و سیمی به وسیله امواج است و کلیه عملیات های برقراری ارتباط سخت افزاری و نرم افزاری را طراحی ، آزمایش و پشتیبانی می کند.
این نرم افزار یک آزمایش کننده و اسیلوسکوپ شبیه سازی شده است . اسیلوسکوپ یک دستگاه مفید و چند کاره آزمایشگاهی است که برای نمایش ‌دادن و اندازه گیری ، تحلیل شکل موجها و دیگر پدیده‌های مدارهای الکتریکی و الکترونیکی بکار می‌‌رود. بنابراین شما می توانید کیت های الکترونیکی را در آن ساخته آزمایش نموده و رفتار امواج تولیدی آنها را تجزیه و تحلیل و مدارها و کنترل کننده های بیسیم و سیمی چند موجی ( یک رشته سیم می تواند منتقل کننده ده ها فرمان با طول موج های مختلف باشد و یک کابل نوری هزاران فرمان)و بیسیم که این برنامه به طور کامل ارتباط با سخت افزارهایی مانند: GPIB ، VxI ، RS232 ، RS485 ,Infrared , Bluetooth را مدیریت و پشتیبانی می کند .در پایان ابزار های برای ساخت و تولید کیت الکترونیکی مانند طرح نقشه و کیت نصب تجهیزات الکترونیکی و .. نیز در آن آورده شده است تا خروجی مطمئن برنامه و طرح ساخت یک مدار الکترونیکی یک فرستنده ، گیرنده یا فرمان دهنده موجی یا دیجیتالی داشته باشید .



برای مهندسین برق گرایش های الکترونیک ، مخابرات و سیستم های انتقال و کنترل پیشنهاد می گردد و مهندسین برق در گرایش برق قدرت ، الکتریک ، انتقال و توزیع برق بهتر است از نرم افزار EPlan Electrical P8 استفاده نمایند و البته در مراکز بزرگ صنعتی مصرف کننده برق و ماشین های اتوماتیک وهمچنین مراکز تولید و انتقال برق نیروگاه ها هر دو این نرم افزارها استفاده می گردد.
چند کتاب آموزش استفاده و کاربرد نرم افزار 8.5 LabVIEW
LabVIEW Power Programming
Image Acquisition and Processing with LabVIEW
LabView Advanced Programming Techniques
LabVIEW Digital Signal Processing



سیستم مورد نیاز استفاده از این نرم افزار :
سیستم های مختلفی برای کاربر های مختلف این نرم افزار مورد نیاز می باشد . زیرا بستگی به حجم و عملیات مدار طراحی و کاربرد آن دارد. مدارهای پیچیده و بزرگتر نیاز بیشتر به پردازنده و حافظه دارند ، همچنین در صورت آزمایش امواج و ذخیره فیلم و صوت حاصل که در فرمت های مختلف و صدا بیشتر در فرمت Wave اما با کیفیت بسیار بالا ذخیره می شود به رم حافظه جانبی و فضای هارد دیسک بیشتری نیزنیازمند خواهیم بود. بنابراین حداقل و حداکثر نیاز این نرم افزار به شرح زیر اعلام می شود .
سیستم عامل ویندوز؛ ویندوز 2003 سرور و ایکس پی Windows 7/Vista/XP/Windows Server 2003 R2 (32-bit)/Windows Server 2008) و در بالاترین و بهترین حالت استفاده ویندوز سون 7 Windows 7/Vista/XP/Windows Server 2003 R2 (32-bit)/Windows Server 2008 R2 نسخه های حرفه ای 64 بیتی . این نرم افزار نسخه مکینتاش و اپل را نیز دارد . و نسخه سیتم عامل ویندوز آن بر 32 بیتی و 64 بیتی هردو نصب می گردد.
پردازنده یا CPU این نرم افزار در فرایند های ساده حتی بر سیستم شامل پردازنده سری پنتینیوم 3 Pentium III/Celeron 866 MHz و پردازنده های نسل جدید 1GHzو بالتر نیز نصب می گردد . بهترین حالت بالاتر از 2 گیگا هرتز تک هسته ای است .
حافظه جانبی رم ، همانطور که گفته شد نسبت به کاربر های مختلف متغییر است حداقل 256 مگابایت و حداکثر 1 گیگابایت مورد نیاز است .
کیفیت تصویر Screen Resolution 1024 x 768 pixels کیفیت خوب رنگ و تصویر مورد نیاز است در هر حالت رنگ 32 بیتی به بالا و کیفیت خوب تصویر لازم است .
فضای مورد نیاز بر روی هارد دیسک 1.6 گیگا بایت و البته برای پروژه ها بنا به نسبت ضبط و ذخیره سازی ها مقادیر بیشتری مورد نیاز است .


نام محصول : 8.5 LabVIEW آزمایشگاه الکترونیک مخصوص ویندوز
حجم و تعداد : 1 DVD
توضیحات : چهار کتاب آموزشی و کاربردی تخصصی این نرم افزار در مجموعه قرار داده شده است .