www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

عرضه نرم افزار،کتاب برنامه آموزش های تخصصی فنی و مهندسی معماری عمران مکانیک برق الکترونیک آمار ریاضیات تدوین ویرایش فیلم ویدئو عکس تصویرصوت و...
www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

عرضه نرم افزار،کتاب برنامه آموزش های تخصصی فنی و مهندسی معماری عمران مکانیک برق الکترونیک آمار ریاضیات تدوین ویرایش فیلم ویدئو عکس تصویرصوت و...

نرم افزار تحلیل استاتیکی دینامیکی حرارتی ABAQUS Standard Explic

 نرم افزارمهندسی مکانیک تحلیلیABAQUS  

نرم افزار ABAQUS   در سال 1978 توسط Paul Sorensen , Bengt Karlsson , David Hibbitt   ایجاد شد . این نرم افزار در ابتدا برای کاربرد درمسائل انرژی هسته ای ومهندسی حفاری طراحی شده بود چرا که مهندسین در این شاخه ها به ابزاری برای مطالعه مسائل پیچیده وغیر خطی نیاز داشتند . از آنجا که این نرم افزار براساس مسائل غیر خطی بناگذاری شده توانایی بالایی جهت شبیه سازی جهان واقعی دارد . این نرم فزار به کاربر توانایی مدل کردن پیچیده ترین پدیده ها را با در نظر گرفتن  اثرات بسیار ظریف می دهد  . بدین ترتیب با توسعه دامنه وسیع صنایع در سالهای 1980 تا 1990 ، ABAQUS   به عنوان نرم افزار منتخب در میان سایر نرم افزارها جایگاه ویژه ای یافت. با وجود امکانات مختلف ، ABAQUS   یک برنامه سطح بالای FEM است که با اهداف عمومی به منظور مدل کردن رفتار اجسام تحت اعمال بارها و نیروهای خارجی طراحی شده است . ABAQUS   شامل سه محصول اصلی و اساسی زیر است:

ABAQUS Standard این محصول برای حل مسائل متداول در اجزاء محدود مانند انواع تحلیل های استاتیکی ، دینامیکی ، حرارتی و. که همه آنها گزینه هایی برای موارد غیر خطی  دارند طراحی شده است .

ABAQUS Explicit این محصول روی آنالیز دینامیکی گذرا و آنالیز نیمه استاتیکی همچون سقوط آزاد ، تصادفات و برخوردها ، تحلیل ضربه و پروسه تولید ( پرس پلاستیک یا تغییر شکل سرد فلزات ) تمرکز دارد .

ABAQUS CAE  این بخش یک محیط کامل مدلسازی برای نرم افزار SOLVER ایجاد می کند. بعلاوه به کمک آن دسترسی مستقیم به مدلهای CAD وجود دارد . مش بندی شبکه سازی و تصویر سازی نیز به کمک این بخش آسان تر انجام می گیرد.


نرم افزار DAS Abaqus 6.7 Simulia Abaqus 6.9 ABAQUS 6.9.2 Abaqus 6.8 for CATIA v5 از این فروشگاه قابل تهیه می باشد .  فروشگاه کاسپین 1 عرضه کننده محصولات نرم افزاری فنی و مهندسی  و آموزش تخصصی .

 این نرم افزار دارای خصوصیات و توانایی های زیر است :

توانایی حل مسائل استاتیکی و دینامیکی 

توانایی مدل کردن تغیر شکل های بزرگ در حالت های دو بعدی و سه بعدی

کتابخانه و دفترچه وسیعی از المانها  شامل مجموعه کاملی از المانهای پیوسته ، المان  Beam, Shell , Plate  و..

توانایی بالا در مدل نمودن تماس یا برخورد

کتابخانه و بانک اطلاعاتی پیشرفته مواد شامل جامدهای الاستیک و پلاستیک ، فوم ، بتن ، خاک ، مواد پیزو الکترونیک و..

نمونه شبیه سازی های انجام شده توسط ABAQUS   در قسمت های مختلف صنعت به شرح زیر است :

آنالیز غیر خطی و تخمین میزان تخریب اجزاء یک سازه براثر برخورد ، تصادف ، اعمال بار و نیروی خارجی

بهینه سازی طراحی با در نظر گرفتن تحلیل کمانش و خمش تحت فشار

آنالیز توزیع و گسترش ترک در پنل ها و اجزاء بدنه هواپیما

تحلیل پرچها ، اتصالات و جوش ها در صنایع

شبیه سازی سیستم غلتک تولید مقاطع فولادی و آهنی  rolling mill برای بهینه کردن تعداد دوران و پیش بینی خصوصیات محصول

ایجاد   User-define material Subroutine  برای در نظر گرفتن واکنش های غیر خطی نایتینول  در وسایل پزشکی

از نسخه 6.3 به بعد این نرم افزار نیازی به نوشتن دستورات برای ایجاد مدل ، مش بندی و شبکه سازی و حل آنها نبوده و با امکانت محیط ABAQUS – CAE می توان مدل را به صورت کامل ایجاد و تحلیل کرد. این محیط دارای 10 مدل است که کلیه کارهای که در این بخش انجام می گیرد را  شامل می شود .  Part برای ایجاد مدل هندسی ، Property  برای تعیین مشخصات ماده مورد تحلیل ، Assembly برای مونتاژ مدل وایجاد Sets تلفیق و درگیری ، Step  تعیین آنالیز و نوع جواب های خروجی ، Load برای بارگذاری و تعیین شرایط مرزی و حدود و محدودیت ها. Mesh  برای مش بندی و شبکه بندی مدل ها ، Job برای ایجاد یک وظیفه و کارایی و حل مدل ایجاد شده ،  Simulation ,   وVisualization   برای شبیه سازی و مشاهده نتایج تحلیل و..